metehnele scrisului
silvia on Aug 21st 2008
cred ca in orice domeniu este nevoie de publicatii serioase pe care interesatii in domeniul repectiv sa le poata citi spre edificare. peste week-end am rasfoit campaign si naked conversations, carte aparuta la nemira cu titlul conversatii libere.
cititind, de fapt rasfoind, nu citind campaign, caci nu cred ca cineva poate avea rabdare sa treaca de limbajul de lemn, mi-am dat seama ca e imposibil sa vrei sa citesti publicatii din domeniu (pr/publicitate/new media). totul este “o adevarata provocare”. i loathe “provocare”. un termen tampit, cliseistic si care nu spune nimic. sugestia mea pentru oameni de marketing care se apuca sa scrie carti de specialitate este sa renunte, daca nu lucreaza cu un profesor sau un cercetator care le poate da o viziune de ansamblu. mi se pare ca autorii se pierd in detalii, ca articolele nu au o structura si ca la sfarsitul fiecarei pagini citite nu pot reproduce nici macar o idee centrala. sunt repetivi si tributari unui alt model lingvistic.
volumul aparut la nemira e all in all o carte simpatica. traducerea insa nu mi s-a parut stralucita. inevitabil traducatorul s-a lasat influenta de limba engleza. un lucru destul de derajant in postura de cititor pentru ca pierzi din vedere ideile cartii.
Filed in miscellaneous